a bear who likes the beer

stereomackó

Üdv az ősznek!

The-Marble-Vanity.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az évszakokat minden minden körülmények között illik köszönteni. Még akkor is, ha történetesen nyálkásak és hűvösek, mint az ősz, vagy épp farkasordítóan hidegek, mint a tél. Most épp az előbbit kéne valamilyen úton-módon üdvözölni, mondjuk valami szomorkás avar szagú balladával, de az túlságosan egyértelmű lenne. Meg amúgy is, ki a frász akar rögtön szeptember elején depresszióba esni? Nyilván senki. Éppen ezért én a magam részéről egy olyan dalt választottam, ami valójában csak a címében utal az őszre. Amúgy csillog-villog, csilingel, csiripel, lényegében tehát sokkal inkább tavaszi. Az elkövető pedig nem más, mint 60-as évek psych popját a paisley undergrounddal és a kiwi poppal pompázatosan ötvöző The Marble Vanity.

A Fucked Up hülyeség

Young Guv and the Scuzz.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na jó, azért ez erős túlzás, de a párizsi fiúnak tökre igaza van abban, hogy Ben Cook mellékprojectjei sokkal, de sokkal klasszabbak a Fucked Up-nál. A sokoldalúsággal kapcsolatban meg pláne nem tudok vitatkozni, mert alighogy napvilágott látott a Yacht Club 80-as években fogant diszkólemeze, Young Guv & the Scuzz néven máris előrukkolt egy csuda klassz power pop kiadvánnyal.

Kösz Vancouver, haver vagy!!!

np.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasszikus kanadai power pop, dirtnap punk, + némi garázs rock és máris kész a lemez, amit tűkopásig tudnék hallgatni, miközben persze minimum ily módon táncolnék, mert a Needles//Pins már csak egy ilyen bugis  zenekar, a 12:34 pedig egy rendkívül szórakoztató lemez. Még akkor is, ha a nemrégiben bemutatott Thee Spivs kiadványhoz hasonlóan privát ötletekről ez esetben sem igazán beszélhetünk.

Címkék: needles//pins

Skandináv letargia

lower.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha jól sejtem most, épp az új Animal Collective, illetve XX lemezeket kéne hallgatnom, de én akkor sem fogok így tenni, ha megvonják tőlem a napi málna adagomat, mivel furfangos medve volnék, és nem nyelek be semmiféle popzenei svindlit. Úgyhogy maradnak a kleopátra frizus csajok és a punk. Most épp az utóbbi, méghozzá Dániából. Ami azért érdekes, mert valamiért továbbra sem szentelek elég figyelmet a skandináv színtérnek, ellenben ők mostanában folyton megtalálnak. És ez jó! Mit jó?!?! Szuper jó, mert ha nem így lenne, sosem ismertem volna meg a koppenhágai Lowert és csak sejtéseim lennének arról, hogy milyen hátborzongatóan ijesztő, amikor a korai Sonic Youth párzásra kényszeríti a Rank/Xerox-ot.

Something Fierce/Occult Detective Club közösülés

Rossz az, aki rosszra gondol. Semmiféle szexuális töltetű dolgról nincs szó, csak egy közös lemezről, ami ha minden jól megy még ebben hónapban napvilágot lát a Dirtnapnél. A houstoni Something Fierce hálistennek megtartotta jó szokását és továbbra is a Clash által kitaposott úton szaladgál. A dentoni Occult Detective Club azonban még titkolja, hogy az első lemezen hallható Ramones/Misfits, vagy a másodikat meghatározó brit punk hatások fognak-e dominálni az új dalokon.

További remekbe szabott hírek a kiadó háza tájáról:

Megjelent a hazánkat is megjárt Red Dons vadiúj kislemeze, melynek nyitódala a zenekar weboldalán ingyen és bérmentve fülügyrevehető. Valamint készül a Legendary Wings bemutatkozó nagylemeze, melyről audionális formában ugyan még nem szivárgott ki semmi, egy nagyszerű videóklippet azonban már nyilvánossá tett a zenekar.

Pompázatos visszatérés

Redd+Kross.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nincs még egy olyan zenekar a földön, ami mackó mércével mérve félelmetesebb lenne a Redd Krossnál. Hogy miért? Nos azért, mert a 80-as évek eleji nagyszerű pop punk korszak, majd az ezt követő szintén fenomenális power pop időszak után valamiért úgy gondolták, hogy a haj metál sokkal menőbb, mint mondjuk az Adolescents, vagy a Nerves, ami lássuk be megbocsáthatatlan bűn. Ezek után még szép, hogy remegett kezem, lábam, amikor 15 évnyi síri csend után bejelentették az új lemez érkezését. Totál be voltam tojva, hogy a Researching the Blues-on pont ott folytatják, ahol abbahagyták. Ráadásul az is benne volt a pakliban, hogy mindezt szörnyen öregurasan teszik. De nem így történt. A Kiss lemezeket a sarokba dobták (vagy legalábbis csak hébe-hóba tették fel a lejátszóra) és visszataláltak régi önmagukhoz, ahol a fő inspirációt a 60-as évek popja és 70-es évek punkja adta. A glammel való kacérkodás imitt-amott azért visszaköszön és a pátosz is eluralkodik néha rajtuk, de mindezt szerencsére a jó ízlés határán balül teszik. Mázli továbbá az is, hogy nem estek bele abba a hibába, hogy "túljátszák" a lemezt. 10 dal, szűk fél óra alatt, sallang mentesen, őrületesen nagy poppy hookkal. Ez nagyjából megfelel a power pop törvénykönyv előírásainak. A félelmeim tehát lényegében alaptalanok voltak.

Redd Kross - Stay Away From Downtown

Redd Kross - One of the Good Ones

Címkék: redd kross

Bájos szitkozódás

Swearin.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tavaly valami nagyon nem stimmelt a pop punkot a 90-es évek indie rockjával ötvöző csajcentrikus zenekarokkal, mert  sajnos sem a Lemuria, sem pedig a P.S. Eliot második lemeze nem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket. Egy Swearin’ névre hallgató new yorki kvartett öncímű debütálása azonban arra enged következtetni, hogy idén talán más lesz a leányzó fekvése.

Címkék: swearin

Jaj már megint egy csajos post punk kompánia...

universe_people.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát persze, mi más?!?!? Számomra az ilyesmi majdnem olyan fontos, mint a 60's girl pop, vagy a levegő. Főleg, ha az adott zenekarnak a pophoz is van némi affinitása. A portlandi Universe People ilyesmiben egyáltalán szenved hiányt, ami minden bizonnyal abból adódik, hogy az anyatejjel együtt szívták magukba a Dolly Mixture melódiákat.

David West idén is sziporkázik

Rat Columns.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csak most nem a punk, hanem a popzene színeiben. Egész pontosan a 80-as évek noise popjának színeiben, ami egy nagylemeznyi (Sceptre Hole) időre tutira likvidálta a csörömpölő gitároktól zakatoló post punkot (Rank/Xerox) és a vad punk hardcore kirohanásokat (Burning Sensation) a munkásságából. A tavaly életre hívott Rat Columns névre hallgató formáció esetében a húrok itt-ott már-már csilingelnek, az énektémák dallamosak, a komorság és a disszonancia azonban a korábbiakhoz hasonlóan most is lételemként funkcionál.

Rat Columns – Death Is Leaving Me

süti beállítások módosítása
Mobil