Kövér Miklós zuglóban, avagy a NOFX budapesti koncertje

Koncert ügyileg zseniális ez az év. Júliusban Beastie Boys és Pipettes, egy hónappal később Sonic Youth, másfél héttel ezelőtt pedig tinédzser korom abszolút kedvenceit a NOFX-et láthattam végre élőben, ráadásul itthon. 
 

A két magyar előzenekarról sajnos lemaradtam. Miközben ők azon voltak, hogy ráhangolják a közönséget az est fő atrakciójára, én épp közeli testi kapcsolatot létesítettem Johnny Walker barátommal a konyhában. Volt az estének egy meglepetése vendége is az Ignite személyében. Állítólag a NOFX kérésére ugrottak be néhány szám erejéig. Őket már sikerült elcsípnem. A szoros program miatt szerencsére nem volt idő arra, hogy áttanulmányozzuk Téglás Zoli izmos felső testén a magyar történelmet. Sőt, ezúttal a kőkemény politizálás is elmaradt. Kb 20-25 perc játék után megköszönték a lehetőséget, majd átadták a terepet a kalipunk koronázatlan királyainak.                                                    

Bár a NOFX lemezei évről évre gyengébbek, sőt a régieket sem hallgatom mostanában túl sűrűn, óriási öröm volt látni és hallani őket élőben. Pontosan azt kaptam, amire számítottam. Elhangzott szinte az összes örökérvényű sláger (Linoleum, Don't Call Me White, The Brews,  Bob, Straight Edge, Lisa And Loiuse, Leave It Alone stb...),   a számok közti szünetekben pedig egyfolytában ment az ökörködés. Volt pl. trombitába fingás, basszusgitár dobálás, illetve részletesen bemutatták, hogyan kell alkalmazni a Fist Fuck technikát. Aztán, hogy a politika se maradjon ki az estéből, néhány mondat erejéig szóba került a román-magyar konfkliktus. 

Én pedig csak álltam, vigyorogtam és megállás nélkül nyüstöltem a léggitáromat. Néha ugyan megpróbáltam feleleveníteni, hogy is kell az ilyen tipusú zenére táncolni, de rájöttemhogy a karatézáshoz már baromi öreg vagyok. A lelkemnek viszont baromi jól esett, hogy másfél óra erejéig újra 17 éves lehettem.


Címkék: punk pop beszámoló