Néha azért előfordul, hogy nem ráz ki a hideg egy taknyos brit zenekartól

Nem túl sűrűn, de tényleg előfordul. Ha jól emlékszem a The Coral volt az utolsó fiatal angol banda, akik iránt pozitív érzelmeket tápláltam. Most pedig itt a The Wave Pictures, akik tavaly megjelent Instant Coffee Baby című lemezükkel azonnal belopták magukat a szívembe. Még az év végi listámra is felkerült a korong, ami persze nem csoda, ha abból indulunk ki, hogy olyan az egész, mint egy Smiths, Hefner, Jonathan Richman és Herman Düne dalokból összeextrudált csoda.

Azóta eltelt egy év, és máris itt az If You Leave It Alone névre keresztelt kiadvány. A  2008-as élményt figyelembe véve teljesen természetes volt tehát, hogy tűkön ülve vártem a lemez legonoszkodásának lehetőségét. Aztán amikor meglett és fülügyre vettem kiült a döbbenet az arcomra. A Smiths-nek befellegzett, Hefneréket csak Darren Hayman élte túl, Ricsi is csak hébe hóba adott magáról életjelet, villanygitár nuku, csupa akkusztikus hangszer, meg valami álmos lehúzó folkolás. Mi az isten történt itt? Olyan érzésem volt, mintha bedrogozva rajta maradtak volna valami észak-angliai tanya trippen, és a jól bevált dalok helyett tyúkól rockolásba kezdtek volna. Elsőre legalábbis így tünt. Aztán meghallgattam mégegyszer, meg mégegyszer, meg még jó párszor és rájöttem, hogy Jonatán és Darren nagyon is jelen vannak, illetve képbe került a Coral és egy bizonyos János is. Számomra pedig világossá vált, hogy ha Jonathan Richman Johnny Cash számokat játszik az valójában kurva jó!