Beton kell nekünk, mást nem érdemlünk: A Helmet az A38-on járt

Ebben az országban mindenki azért nyivákol, mert nincsenek klassz koncertek, a menőbb előadóknak Bécsnél földbe gyökerezik a lábuk stb... Hát tegnap tiszteletét tette nálunk egy alapzenekar, csak azt nem értem, hogy a közönség hol maradt. Oké, nem pangott a hajó az ürességtől, de valamiért azt gondoltam, hogy a Helmet egy szellős félháznál azért nagyobb tömeget képes megmozgatni. Legalább a most épp leáldozóban lévő, pár évvel ezelőtt viszont agyon hájpolt nu metal-t bálványozó arcok lenézhettek volna. Helmet nélkül ugyanis a büdös életben nem lett volna Korn vagy mondjuk Limp Bizkit. A másik, amit nem értek, hogy miért ilyen menő dolog nálunk a sörrel való dobálózás. Volt olyan, aki kettővel dolgozott. Az egyiket itta, a másikat dobta. Kurva nagy poén, de tényleg...

A koncert amúgy remek volt. Fasza kis időutazásban lehett része annak, aki megjelent. A korai lemezektől kezdve egészen a 2006-os Monochrome-ig mindenhonnan szemeztgettek. Úgyhogy volt minden, a matekos gitárszaggatástól kezdve, a zavarbaejtően dallamos refréneken át a perceken át tartó zajongásig. A totális megőrülés természetesen az In the Meantime alatt következett be, ezért picit sajnáltam, hogy épp ezzel tettek pontot az i-re. Jó lett volna utána még ugrálni egy darabig. Hogy mennyire volt hakni jellege a dolognak, azt nem tudom. Őszintén szólva nem is érdekel. Egy ilyen bandát látni kell, még akkor is, ha az eredeti felállásból már csak az  énekes van jelen.

Page Hamilton egyébként az egyik legszimpatikusabb frontember, akit valaha láttam. Hihetetlenül közvetlen, van humorérzéke, jól kiabál, énekelni is tud, írt egy csomó halhatatlan gitárriffet és nagy kedvence Bartók Béla. A számok közti szünetekben néha gyorstalpaló tanfolyamot vett magyarból. Kisebb nagyobb sikerrel vette is az akadályokat. Egy lófaszt pl. simán bemondott, miután megtanította neki valami jóképességű.

Szerintem minden kedves egybegyült jól érezte magát tegnap este. A fent említett negatívumokat leszámítva nekem is nagy élmény volt. Az más kérdés, hogy valamivel megint süketebb lettem.